یادداشت ؛ بسیاری حاضرند ساعتها در مذمت عملکرد دولت و حکومت بنویسند اما از یک مدیر محلی انتقاد نکنند. بسیاری حاضرند تمام ارکان حکومت و نظام را زیر سوال ببرند تمام عملکرد حاکمیت، در چهل و اندی سال را صفر کنند اما از گل نازکتر به یک مسئول شهرستانی نگویند بسیاری از ما در پستوهایی […]
یادداشت ؛ بسیاری حاضرند ساعتها در مذمت عملکرد دولت و حکومت بنویسند اما از یک مدیر محلی انتقاد نکنند. بسیاری حاضرند تمام ارکان حکومت و نظام را زیر سوال ببرند تمام عملکرد حاکمیت، در چهل و اندی سال را صفر کنند اما از گل نازکتر به یک مسئول شهرستانی نگویند بسیاری از ما در پستوهایی که کسی صدایمان را نشنود و مطمئن باشیم که حرفهایمان به عرض مسئولان محلی نمیرسد استاد نقد و تجزیه و تحلیل هستیم اما اگر همین مدیر را در اداره یا مجلسی ببینیم تا کمر جلویش خم میشویم بعضی از ما هم اگر کمی جسارتِ نقد در یک گروه واتساپی را داشته باشیم همین که آن مدیر یا مسئول به گروه اضافه شود اگر از درِ تعریف و تمجید در نیاییم در بهترین حالت سکوت میکنیم. آنچه که از نظر نگارنده بزرگترین مانع مطالبه گری است ملاحظهکاری منتقدان در مناطق کوچک است. هر کدام از مدیران در یک شهرستان کوچک یا فامیل ماست یا دوست یا همحزبی یا کارمان پیشش گیر است و چه بسا حتی کارمان هم گیر مدیران نباشد و فقط دنبال دردسر نیستیم. مدیران و اطرافیانشان هم به تجربه آموختند که اگر کسی آنها را نقد کرد بلافاصله موضوع را شخصی کرده و با یک توجیه مبهم بگویند اینها تسویه حسابهای شخصی است. معالاسف، ما هنوز یاد نگرفتیم بین شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان تمایز قائل شویم. شخصیت حقیقی تمام افراد باید برای همهی ما محترم باشد اما انتقادها به شخصیت حقوقی باید شفاف،محترمانه، بی پروا و سختگیرانه باشد. هر مدیر و مسئولی باید یاد بگیرد وقتی کسی عملکرد او را نقد میکند با خودِ او مشکلی ندارد و مطالبه گران هم باید یادبگیرند که بر مبنای رفتارهای که با شخص آنان شد یا امتیازاتی که به حق از آنان دریغ شد به نام انتقاد با مدیران دشمنی نکنند. تجربهی جالب دیگر این است که اگر مسئولی حاضر به پاسخگویی به مردم نباشد اُبُهَتش در دل مردم بیشتر میشود و بیشتر از او حساب میبرند. همین امر باعث شدهاست تا بسیاری از مسئولان خود را در هالهای از ابهام از نگاه مردم دور نگه دارند تا حد امکان در فضای مجازی حاضر نشوند و اگر هم سوالی از آنان پرسیده شود یا نصفه و نیمه پاسخ میدهند یا پرخاشگری میکنند. قسمت عجیب ماجرا آنجاست که اگر هم مدیری حاضر به پاسخگویی شد بعضا مطالبه گران، تمام دقدلی شان را بر سر او خالی می کنند تا از حضور در این فضا پشیمان شود و چه کمیاباند مدیرانی که میمانند و پاسخ میدهند و همچنان خود را وامدار این مردم میدانند. بسیاری از ما تا زمانی که کارمان گیر یک اداره نیفتد بقیه منتقدان را توصیه به صبوری و مماشات میکنیم و به محض اینکه کار خودمان به پُست افرادی خورد که کارشکنی میکنند انتظار داریم زمین و زمان با ما همراه شوند و کارمندان آن اداره را نقد کنند. القصه، گویا هیچ سهمی از مسئولیت را متوجه خودمان نمی دانیم ما نگران مخدوش شدن چهرهی خودمان نزد مسئولانیم. به همین دلیل به راحتی هرچه دلمان بخواهد به وزرا و رئیس جمهور میگوییم چون مطمئنیم هرگز یک وزیر یا رئیس جمهور با ما تماس نخواهد گرفت که چرا در فلان گروه فلان مطلب را راجع به من گفتی ولی… قطعا موانع مطالبه گری بسیارند اما آنچه که به نظر نگارنده مهمتر آمد به رشتهی تحریر درآوردم و خالی از نقص نیست.
منبع خبر «مدیر آوای باغملک» است و آوای باغملک، آخرین اخبار شهرستان باغملک در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 9153 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آوای باغملک، آخرین اخبار شهرستان باغملک مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تراز تجاری ایران با آفریقا مثبت است ولی کافی نیست، در تدارک نقشهای برای همکاری با آفریقا هستیم که اولا پایدار و باثبات باشد و به نفع هر دو منطقه باشد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: نقش نخبگان داخلی و متخصصان فنی در طراحی و توسعه سامانههای هوشمند پدافندی بومی در حفظ و حراست از آسمان کشور بسیار ارزنده و قابل توجه است.