به گزارش پایگاه خبری آوای باغملک: خطیب جمعه باغملک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت خود و خواهران و برادران ایمانی به رعایت تقوا افزود: پیامبر عظیم الشأن(ص)«لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَکَانَتْ فَاطِمَهَ بَلْ هِیَ أَعْظَمُ إِنَّ فَاطِمَهَ ابْنَتِی خَیْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً وَ شَرَفاً وَ کَرَماً.» اگر حُسن و نیکی و زیبائیهای عالم هستی، به صورت شخصی در آید آن شخص، قطعاً فاطمه است ، بلکه او اعظم از حُسن است، به راستی دخترم فاطمه بهترینِ اهل زمین در اصالت، کرامت و شرافت است ، وقتی ١٧٠ سال پیش، «روحالله»ی از سلاله حضرت زهرای اطهر (س) و در سالروز میلاد آن بانوی بینظیر عالم هستی پا به این دنیا گذاشت، گویی اینها آیههایی بود که اهل معرفت دریابند که امام خمینی(ره) وجودش و انقلابش، موهبت آخرالزمانی حضرت زهرای اطهر(س) است ، چون بعد از سوگواریها و شادمانی ها و عرض ارادتهای شما مردم مومن در ایام فاطمیه و در سالروز میلاد آن بانوی نورانی ، به ایامالله دههی فجر رسیدیم به نکته مهمی در نسبت انقلاب اسلامی و حضرت فاطمه زهرا (س) توجه شود.
حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به حضرت امام خمینی(ره) که معتقد بودند بزرگترین فضیلت حضرت صدیقهی طاهره (س) ، نزول «جبرئیل» به محضر ایشان برای تسلای آن بانو و بشارت رویدادهای آینده است گفت: امام عظیم الشان انقلاب (ره) معتقدند که از بشارتهای جبرئیل به خانم فاطمه زهرا (ی) ، رویداد انقلاب اسلامی ایران است. میفرماید «جبرئیل بهطور مکرر در این ٧۵ روز وارد میشده و مسائل آتیهای که بر ذریه او میگذشته است، آن مسائل را میگفته است، میفرماید شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلند پایه او حضرت صاحب الزمان(عج) است، برای او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمیدانیم، ممکن است»(صحیفهامام/ج۲٠/ ص۵)
وی بیان کرد: این نکته بیانگر عظمت انقلاب اسلامی است ؛ اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فاطمی است و بنیانگزار انقلاب (ره) فلسفه وجودی انقلاب را مبتنی بر معارف مکتب فاطمه(س) بنیان نهاده است ، اساسا تلاش حضرت زهرا (س) توسعه معنویت و عدالت توسط مردم ذیل ولایهالله”(لیقومَ الناسُ بالقسط) بود و انقلاب ملت ایران با راهبری سلاله الزهرا – حضرت روحالله نیز در امتداد همین آرمان فاطمی بود.
خطیب جمعه باغملک با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو رکن اصلی دارد و اسلامیت و جمهوریت است ادامه داد: این دو رکن از اصول تطبیقی انقلاب اسلامی با معارف ناب فاطمی است ، اولا اسلامیتی که انقلاب سال ۵۷ مبتنی بر آن آغاز شد و نظام جمهوری اسلامی براساس آن شکل گرفت ، اسلامی با قرائت مکتب فاطمی است ، اسلامی که قوام آن با فرهنگ غدیر است و حضرت زهرا (س) در خصوص آن فرمودند: «مَا جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَدیرِخُمٍّ مِن حُجَّهٍ و لاعُذرٍ»
خداوند بعد از غدیر خم براى هیچ کس عذر و بهانهاى برای ارتداد از راه اسلام حقیقی قرار نداده است-. و تصریح کردند: «إنَّ اللهَ جَعَلَ اللّه ُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّهِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَهِ» خدای متعال اطاعت ما اهل بیت را وسیله نظم و انسجام جامعه و امامت ما را مایه در امان ماندن از تفرقه و تشتت جامعه قرار داده است.
وی ادامه داد:ثانیا دربعد جمهوریت هم ، بعد از اثبات حقانیت امیرالمؤمنین (ع)، در پاسخ عدهای که بهانه آوردند: «چرا خودِ على علیهالسلام سکوت کرد، و براى گرفتن حقّ خویش قیام نکرد؟» با یادآوری فرمایش پیامبر(ص) به” اصل جمهوریت” در تحقق حاکمیت ولایهالله اشاره فرمودند: «مَثَلُ اَلْإِمَامِ مَثَلُ اَلْکَعْبَهِ تُؤْتَى وَ لاَ تَأْتِی» امام، همانند کعبه است، که مردم به سراغ آن مىروند، نه آنکه کعبه به سراغ مردم بیاید ، ٢۵ سال بعد از این فرمایش حضرت زهرا (س) امیرالمؤمنین(ع) به دلیل همین استدلال حضرت زهرا حکومت را پذیرفت (لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِیَامُ الْحُجَّهِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا یُقَارُّوا عَلَى کِظَّهِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَیْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا…) اگر حضور حاضر، و تمام بودن حجت بر من به خاطر وجود یاور نبود، و اگر نبود عهدى که خداوند از دانشمندان گرفته که در برابر شکمبارگى هیچ ستمگر و گرسنگى هیچ مظلومى سکوت ننمایند، دهنه شتر حکومت را بر کوهانش مىانداختم ، منتهی امتیاز بزرگ حرکت امام خمینی(ره) و حتی تفاوت آن نسبت به عصر معصومین(ع)، همراهی امت ایران بود.
حجت الاسلام و المسلمین بهمنی یادآور شد: ملت ایران از روز ۱۲ بهمن که امام راحل را مثل نگین انگشتری در برگرفتند تا امروز که بیش از ۴٠ سال میگذرد هنوز از دور امام امت متفرق نشدهاند ، مردمی وفادار که پای انقلاب بوده و هستند و این وفاداری و استقامت پای ولایت را هم از حضرت زهرای اطهر(س) به ارث بردهاند ، حقیقتا وفاداری مردم به آرمانهای انقلاب در این سالها ، یادآورد این حدیث است: «الْمُؤْمِنُ کَالْجَبَلِ الرّاسِخِ لا تُحَرِّکُهُ الْعَواصِفُ» مؤمن، چونان کوهِ استواری است که توفانها او را تکان نمیدهد و چقدر زیبا امام راحل به این حقیقت در وصیتنامه الهی خود تصریح دارند: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله – صلی الله علیه و آله – و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی – صلوات الله علیهم- میباشند.»
وی خاطر نشان کرد: تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولین، درست نیست ، وضعیت نامطلوب معیشت کنونی، تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد و در دام تقلیلگرایی نیفتاد ، تسری دادن ناکارامدی برخی از بخشها به کل نظام، نوعی مغالطه است ، طبیعی است که همهی بخشهای نظام، با یک شتاب و سرعت، به فعالیت نمیپردازند و ممکن است در برخی موارد، ناکارامدیهایی بخشی وجود داشته باشد که تسری دادن آن موارد به کل نظام، میتواند باعث مغفول ماندن کارامدی کلی نظام شود ، همچنین مشکلات موجود در مراجعه به برخی ادارات و نهادها و وجود مفاسد اقتصادی از مواردی است که نقش اساسی در تخریب ذهنیتهای مردم دارد.
خطیب جمعه باغملک در پایان بیان کرد: برخی از مشکلات آنقدر مهم است که بسیاری از پیشرفتها را در افکار عمومی، محو میکند. نیازهای ملموس و روزمره، بخش بزرگی از ذهنیت عموم مردم را تشکیل میدهد ، بنابراین وقتی در برخی از مواقع، قیمت مسکن و خدمات و کالاهای مصرفی روزانه به طور محسوسی رشد میکند، پیشرفتهای چشمگیر علمی، فرهنگی، سیاسی، صنعتی، کشاورزی، اقتصادی، نظامی و هنری کشور، دیده نخواهد شد.